جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۸۸۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
توسط شورای شهر تهران صورت می گیرد

مقاوم سازی پل‌های سواره‌رو در تهران نیازمند بودجه ملی است

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، از آمادگی این نهاد برای پیگیری اختصاص بودجه ملی توسط دولت برای مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو در پایتخت خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، محسن سرخو عضو شورای شهر تهران  با تاکید بر ضرورت داشتن شبکه معابر مطمئن و ایمن در تهران، اظهار کرد: با توجه به وجود چند گسل خطرناک در تهران و لرزه خیز بودن این شهر، باید تمهیدات لازم برای اطمینان از داشتن گذرگاه های ایمن در هنگام بروز بحران پیش بینی شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری دولت برای تحقق این امر، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند این ماموریت خطیر را به سرانجام برساند و تمام پل های سواره رو شهر را که از سال ها پیش احداث شده اند، یکباره مقاوم سازی کند بلکه دستیابی به نتیجه مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری دولت است.

به گفته سرخو، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران قطعا برقرار شدن دوباره بودجه ملی برای امر مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های شبکه بزرگراهی تهران توسط دولت را پیگیری خواهد کرد.

این عضو شورای شهر تهران ضمن ابراز نگرانی نسبت به احتمال بروز فاجعه انسانی که در صورت وقوع زلزله در پایتخت رخ می دهد، بر ضرورت اهتمام مدیریت شهری به نوسازی بافت های فرسوده نیز تاکید کرد و آن را جزو اولویت های کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر برشمرد.

نظر شما